7 navad dobro organiziranih ljudi

Tudi vi zamujate, pozabljate, ne najdete svojih stvari? Potem se gotovo morate bolje organizirati, sicer vaše življenje gotovo ne bo šlo na bolje, temveč bo postalo vse bolj zmedeno in neurejeno. Da bo organizacija enostavna, pa niso potrebni veliki napori. Potrebno se je le držati nekaj preprostih nasvetov, ki so značilni za dobro organizirane osebe.

1. Posvetite se vsaki stvari posebej.

Kadar se z nečim ukvarjate, bodite osredotočeni. Predvsem ženske so prepričane, da obvladajo tako imenovani »multitasking« oziroma lahko počnejo več stvari hkrati, vendar to pogosto vodi v težave. Če hkrati govorite po telefonu, brskate po spletu, imate na štedilniku kosilo in še kaj, potem ne boste nobene stvari naredili tako, kot je treba. Bolje se je osredotočiti in narediti vsako stvar posebej.

2. Zapisujte si.

Ste mnenja, da si lahko vse zapomnite? Prav zato kakšno stvar spregledate in pozabite, na primer to, ali imate sestanek ob šestnajstih ali ob šestih. Vzemite v roko beležnico in vanjo vnesite vse, kar je pomembno.

3. Priprav se lotite petnajst minut prej.

Se vam vedno mudi ali vedno zamujate? Ni nujno, da ste dejansko »sami krivi«, morda je bila na cesti gneča. Kakor koli, za vsako stvar se pričnite pripravljati 15 minut prej kot sicer in tudi na pot pojdite 15 minut prej, kot bi se vam zdelo potrebno. Tako boste vedno pravočasni, tudi če pride do težav, na katere ne morete vplivati sami.

4. Pripravite stvari vnaprej.

Zakaj bi stvari počeli sproti, če jih lahko pripravite vnaprej in tako preprečite paniko ter hitenje? Zvečer pripravite oblačila za v službo, nahrbtnik za v hribe, ko so športna oblačila oprana, jih takoj zložite v torbo za fitnes …

5. Vsaka stvar naj ima svoje mesto.

Če ves čas iščete stvari ali ne najdete nečesa, kar ste še pred kratkim nekje videli, potem je potrebna organizacija doma oziroma pisarne. Vsaka stvar naj ima svoje mesto – in potrudite se, da jo tja vedno tudi odložite. Vsako reč dajte na pravo mesto takoj in ne odlašajte. Ko bo enkrat ostala nepospravljena, se lahko hitro izgubi in ponovno se bo pričel nered.

6. Zavrzite, česar ne potrebujete.

Slaba organizacija in nered sta pogosto posledica dejstva, da imamo preveč stvari. Pomislite, kaj potrebujete in česa ne, kaj uporabljate in kaj vam je zgolj v napoto. Kar vam v zadnjem letu ni prišlo prav, je gotovo le še navlaka, te pa se velja znebiti.

7. Imejte rutino.

Najbolje smo organizirani, če stvari potekajo po nekem ustaljenem redu. Imejte rutino za delovne dni in rutino za vikend. Navadite se vstajati ob isti uri, si nato v istem vrstnem redu vsak dan privoščiti zajtrk, se obleči, prebrati novice, oditi v službo …

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja