Sladkorna bolezen in šport

Diabetes je ena najbolj razširjenih kroničnih bolezni, vse pogosteje pa se pojavlja tudi pri mladih. Razlog lahko iščemo predvsem v neprimernem življenjskem stilu, kjer je veliko nezdravih razvad, premalo gibanja in premalo uživanja zdrave prehrane. Če je sladkorna bolezen v družini, pa je še večja možnost, da nas prizadene (vsaj na stara leta).

Kaj je poleg diete glavno priporočilo zdravnikov za vse, ki jih muči diabetes? Gibanje! S pomočjo gibanja lahko precej vplivamo na sladkorno bolezen in si zmanjšujemo krvni sladkor, vendar pa velja, da moramo vključiti tudi precejšnjo mero previdnosti.

Sladkorni bolniki se morajo gibati

Diabetes ni izgovor, da se ne gibamo, temveč razlog, da je gibanje potrebno še bolj kot sicer. Ker lahko med športno vadbo ali po njej pride do hipoglikemije oziroma nevarnega znižanja glukoze v krvi, pa se je treba športa lotiti načrtovano.

1. Pred vadbo morajo bolniki vedno preveriti nivo sladkorja. Če je ta nizek, naj zaužijejo prigrizek in z vadbo počakajo, da nivo glukoze v krvi naraste. Prav tako je priporočljiv prigrizek, kadar je sladkor sicer še ni nizek, a vemo, da bo vadba naporna ali bo trajala dlje časa. V takšnem primeru morajo nekaj zaužiti celo tisti, ki jih ne muči sladkorna bolezen!

2. Kadar je krvni sladkor previsok, z vadbo ravno tako počakamo. Kadar imate diabetes tipa 1, je priporočljivo tudi izmeriti ketone, torej pokazatelje razgradnje maščobe. Če je nivo previsok, se vadbi odrecite, da ne pride do ketoacidoze.

3. Pri športu imejte pri sebi prigrizke, ki vam lahko pomagajo, če pride do težav, ne pozabite na vodo ter pribor za merjenje sladkorja, prav tako imejte pri sebi inzulin.

4. Po uri vadbe si vzemite odmor in ponovno preverite krvni sladkor. Prav tako ga izmerite, ko se vadba zaključi. Ne pozabite, da lahko šport vpliva na nivo sladkorja tudi cel dan!

5. Če vas sladkorna bolezen spremlja že dlje časa, potem dobro veste, kakšni so znaki, da nekaj ni v redu. Ne zanemarite jih! Če se ne počutite dobro, se vas lotijo bolečine ali slabost, imate težave z dihanjem, slab okus v ustih ali kar koli drugega, je čas, da takoj prenehate z aktivnostjo in preverite svoje stanje.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja